Een hele byzondere maar lange dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu Een hele byzondere maar lange dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

Een hele byzondere maar lange dag

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

15 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag de hele dag in de pcom kliniek, op het programma stond de japanse shift waar iedereen zich op verheugde.
Elizabeth verraste my met een werkelijk prachtig kado, een shonishin kit, dit zyn allemaal instrumentjes die je gebruikt om kinderen te behandelen, eigenlyk acupunctuur zonder naalden.
Ik was erg ontroerd door dit prachtige kado...
Iedereen was ook erg enthousiast door de manier van behandelen.
Roy en Els waren vandaag by Jo Douat in een practioner shift, dit is een shift waarby de supervisor de patienten behandeld en van het begin tot het eind alles laat zien en voordoet, het was een hele leerzame ervaring voor ze.
Toen heel snel om 5 uur vertrokken van de kliniek, Ronald en ik hadden snel even wat te eten gemaakt en toen op naar de dak- en thuislozen kliniek.
We werden heel hartelyk en warm onthaald en iedereen ging weer meelopen met de student waar ze vorige week aan gekoppeld waren.
Ook was het ongelofelyk leuk om te zien dat er een veel opener sfeer was dan vorige week, er werd levendig gediscussieerd over het behandelplan en iedereen was heel hard bezig met de behandelingen, vaak ook van dezelfde patient die ze de week ervoor hadden gezien.
Aan het eind van de shift was er weer de rondvraag van Don Phillips, de supervisor van de dak en thuislozen kliniek, dit doet hy samen met Margi Durant.
In deze rondvraag wordt je de vraag gesteld "wat heb je geleerd vandaag?
Ook onze groep moest deze vraag beantwoorden, iedereen beantwoorde die vraag anders maar het komt eigenlyk neer op het feit dat we het allemaal heel byzonder vinden om hier in san diego te zyn en al deze mooie dingen mogen meemaken, (behalve Ronald want die weet gelukkig alles al :))!
Morgen gaan we in de ochtend naar het San Diego Cancer Center en 's middags naar het kinderziekenhuis rady's, Roy, Ronald en Linda blijven op de pcom kliniek, die gaan volgende week.
Nu na een hele lange maar byzondere dag slapen, morgen heel vroeg op, het is bijna een uur rijden naar SDCC.

• 15 November 2012 - 08:32

Ronald:

Nu lekker slapen Chris, je moet morgen om 07.00 uur weer op.
    Zal ik wel een kopje thee voor je maken.
    Daarna draai ik mij nog een keer om. Wij vertrekken rond 8.40.
    Slaap lekker. Zzzzzzzzz

• 15 November 2012 - 08:40

Ronald:

ok............je hebt nu wel duidelijk aan iedereen laten weten dat je morgen ontbjt op bed wilt.
    Ben benieuwd wie je dat morgen komt brengen.

• 15 November 2012 - 08:40

Ronald:

Ben benieuwd wie je dat morgen komt brengen.

• 15 November 2012 - 09:03

Suzanne:

Dank voor verslag, Chistine. Leuke foto's. Blijheid alom.
    En zo'n shonishin kit zou ik ook wel willen, gewoon om naar te kijken, prachtig mooi.

• 15 November 2012 - 17:23

Jacqueline:

krijg je geen ontbijt op bed van ronald dan?
    Weer een mooi verhaal christine.En leuke foto's vooral van je cadeau.
    Succes vandaag.

• 16 November 2012 - 11:03

Mayriam:

Beste Allen,
    Wat een mooi verhaal weer. OOk gaaf om een practitioner shift mee te lopen. Is er al iemand met Brian Bender meegelopen? Echt een aanrader.
    Wat een mooie shonishin kit. Ben stiekem jaloers op al je schrapertjes Chris.
    Allen nog heel veel plezier en mooie ervaringen gewenst. En succes met het schrijven van alle verhalen.