Eerste vrije dag ?? - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu Eerste vrije dag ?? - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

Eerste vrije dag ??

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

18 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Voor Christine en mij wel, en dat is ook niet helemaal waar want er moesten door de studenten veel verslagen geschreven en ook nabesproken worden.
Vanmorgen konden wel wel allemaal wat langer slapen. Het was goed te merken dat we dat de laatste 10 dagen niet meer gewend waren want wij waren al weer vroeg wakker maar ook Inge liep vanmorgen al weer 06.45 de trap af naar haar "nieuwe vrienden" op een terras hier een stukje verder op de boulevard die ze volgens ons geld betaald om voor haar dolfijnen te spotten en de Green Flash.
Ook Rixt ging al vroeg de trap af.
Nadat Christine haar hele familie en vriend weer gebeld had zijn ook wij opgestaan en gaan ontbijten op de boulevard. Heelijke pancakes en omelet met gebakken aardappels en avocado.
Kort daarna kwamen de anderen aandruppelen en gingen met een koffie op het terras, gedeeltelijk in de zon en anderen liever in de schaduw voor hun laptops zitten.
Begin van de middag was er dan eindelijk tijd om op het strand in de zon te zitten resp. liggen, wat te zwemmen en te bodyboarden.
Chris en ik zijn naar het huis van KC en Elisabeth gereden, een prachtige locatie in de bergen. Met hun heerlijk gegeten, hoe kan het anders dan de Thai want ook voor hun is dat een favoriet.
Daar wij vandaag besloten hadden dat we een extra tas zouden inchecken konden we onderweg terug nog het nodige kopen bij Abercrombie & Fitch. Bij onze thuiskomst bleek de hele groep in gele, knal groene, grijze en roze jogging broeken te lopen en de kleuren die ik niet opgenoemd heb zitten waarschijnlijk als kadootjes in de koffers.

Christine bereidt zich voor op haar reis naar huis.
We brengen haar met z'n allen morgen naar het vliegveld, zullen haar dan met tranen in onze ogen uitzwaaien waarna wij door rijden neer het "el Coronado"hotel waar gaan genieten van het prachtige koloniale gebouw met zijn heerlijke terras, stranden en prachtige uitzicht.
Als Chris na het opstijgen in het propeller vliegtuig langs gevlogen is en wij zeker weten dat ze veilig onderweg naar LA is zullen wij weer terug rijden en aan de verslagen gaan.

Dat wij ook in de middag kunnen zeggen dat het dit jaar een hele leerzame maar ook heel erg gezellige studiereis is geweest.
We hebben lange dagen gemaakt, veel patienten gezien in verschillende diversiteiten en leeftijden. Er waren makkelijke, leuke, moeilijke patienten maar ook ernstige en terminale patienten.

Maandag hebben we nog een dag te gaan in het San Diego cancer center en op de kliniek.