Japanese Class - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu Japanese Class - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

Japanese Class

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

20 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

KC en Elisabeth zijn gespecialiseerd in Japanse acupunctuur. We hebben de kans gekregen om een les van KC te mogen volgen ! Daar waren we natuurlijk super in geinteresseerd. Het was een les met gebruik van Ion Pumpin Chords. Het heeft iets weg van elektrische stimulatie, maar in plaats van stroom op de draad te zetten, wordt de energie van de persoon zelf gebruikt om de connectie tussen de 2 punten tot stand te brengen. Let wel: het is een totaal ander systeem dan dat wij op Qing Bai leren !! En kan dus niet zomaar geintegreerd worden met wat wij doen, maar natuurlijk ontzettend interessant om op deze manier een tipje van de sluier mee te krijgen. Uiteraard duurt de studie van Japanse acupunctuur net zo goed een paar jaar en hebben we slechts 3 uur meegekregen van deze wijze. In vogelvlucht en even in het superkort. Je palpeert de buik, diverse gebieden komen overeen met de acht extra meridiaan Ren Mai, Du Mai, Chong Mai, Dai Mai, Yin & Yang Qiao en Yin & Yang Wei. Na de buikpalpatie is duidelijk welke extra meridianen een behandeling moeten krijgen. De Masterpunten en het gekoppelde punt worden met een naald geprikt (niet gekruist maar aan dezelfde zijde), aan deze naalden wordt een gecoate aluminium draad bevestigd met een negatieve en positieve kant. Zeg maar de startkabels van een oto :) De buik wordt na het aanhaken van de draden wederom gepalpeerd en worden er weer afgehaald als de spanning van de desbetreffende gebieden is verdwenen. Afhankelijk van de disbalans kan dit drie minuten zijn maar ook 15 minuten, dus weglopen bij je patient is geen optie !! Voor je het weet slaat de balans de andere kant op en dan heb je dus een probleem.
Ik heb me als patient ‘opgeofferd’ om de behandeling te ondergaan en iedereen was blij dat ik met een crossed sydrome op de tafel lag, dit komt iets minder vaak voor, dus was ik voor alle studenten een mooie studiecase. Na de Ion Pumpin Chords volgt een rugbehandeling, ook deze gaat volgens een speciaal Japans Protocol waar de elementen; Vuur, Aarde, Metaal, Water en Hout aan te pas komen. Lekker moxa op mijn rug !! Heerlijk.
We hebben het allemaal ontzettend leuk gevonden om in zo’n kort tijdsbestek een gehele behandeling te kunnen zien en er zelfs iets van te begrijpen.

Voor degenen die geinteresseerd zijn, ruim maar alvast een paar jaar in na de afronding van je studie bij Qing Bai. Ikzelf ga in september 2013 maar eerst eens met Tuina beginnen....