121110 San Diego - het symposium - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu 121110 San Diego - het symposium - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

121110 San Diego - het symposium

Door: Rixt

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

11 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Hallo allemaal,
Ik heb even een dagje overgeslagen, maar hier ben ik dan weer met een verslag. Dacht ik gister het tijdsverschil overwonnen te hebben, werd ik om 3.00 uur wakker en kon echt niet meer in slaap komen. Van “ellende” ben ik er om 4.45 uur maar uit gegaan en heb m’n QìGong oefeningen gedaan. Naderhand heb ik toch nog een uurtje slaap mee kunnen pakken. We (Inge en ik) hadden afgesproken naar de QiGong sessie van het symposium te gaan, dus netjes om 7.00 uur waren we present, was er niemand op het strandje aan de baai. Eerst dachten we nog “lekker rustig”, maar toen hoorden we dat het vanwege de dreigende lucht verhuisd was naar binnen. “Watjes!!” Jammer, we hadden ons verheugd op QìGong buiten. Binnen was het hartstikke druk, maar we hebben netjes mee gedaan.

Daarna gauw terug naar het appartement voor het ontbijt en gauw weer op pad voor de 1e workshop. We zouden Chi-Nei-Tsang gaan doen. Weer een “hands-on” workshop. Vrij vertaald: navelstaren!  Het begon met een kleine uitleg over de theorie en waar we naar moesten kijken/ op moesten letten. Heel bijzonder, ik heb nooit geweten dat je zoveel informatie uit een navel af kon lezen. Vervolgens deden we een buik/navel massage bij elkaar, waar Osi ons doorheen praatte. Daarbij warden alle energetische blokkades die zich in en rond de organen opgestapeld hadden (en af te lezen zijn van de navel) opgeheven. Ik blijk bijvoorbeeld een hele toepasselijke Yin-Yáng navel te hebben, met een vierkantje/ruit in het midden en een rondje eromheen. Ben ik heel blij mee!!

Tussen de middag was de “markt” met standjes open en hebben we daar gezellig rondgeneusd. Natuurlijk allerlei samples gescoord. Allerlei verschillende soorten en maten naalden, die we thuis weer uit kunnen proberen. Kruiden en kruiden mengsels, al dan niet in theevorm, die je mocht proeven. Bij de meesten was de geur voor mij al genoeg om te bedanken. 

Vervolgens snel wat eten in het appartement en op naar de volgende lazing. Inge ging naar de lezing over Birth. ( niet verwonderlijk, want ze is verloskundige) Ik ben naar de lezing over Scalp Acupunctuur geweest. Linda was naar een lezing over differentiatie van rug- en been klachten en de anderen weet ik niet.
De scalp acupunctuur was iig zeer interessant. Volgens Dr Jason Hao heel simpel, logisch, makkelijk uit te voeren en heel eenvoudig te leren. Volgens hem is het effect ook geweldig, als je de scalpacupunctuur goed uitvoert. Hij kon het publiek goed boeien met humor, interessante kennis en veel casussen. Hij liet niet alleen dia’s en video’s zien, maar hij had ook een aantal patiënten uitgenodigd en die behandelde hij ter plekke. Zo goed te zien hoe hij aan het werk is en dat het inderdaad uitermate effectief is, vooral bij neurologische problemen en problemen die met de hersenen te maken hebben. Er was zoveel informatie dat ik maar gestopt ben met aantekeningen maken. Omdat iemand uit het publiek ons verzekerde dat je het idd makkelijk kon toepassen na één workshop met Dr. Hao, had ik besloten om zijn boek maar aan te schaffen en hem te vragen of hij naar NL wil komen voor een workshop. Daar had hij wel oren naar. Dus wie weet!! 

Na de middaglezing gingen we op pad voor wat boodschappen, maar het begon te gieten en we zijn het eerste het beste tentje maar binnengestormd. Het was een Italiaanse broodjeszaak, maar ze hadden ook salads. Dat was ook weer opgelost. Na de scherpe pepers verwijderd te hebben , smaakte de salade ons prima! Toch nog even doorgelopen naar de winkel. Thuis nog een warm soepje gemaakt en toen aan de verslagen.

Vanochtend gewekt door de wekker na een lekkere nacht zonder onderbrekingen.
We hebben weer een topochtend gehad bij Kiiko Matsumoto. Het was gewoon een “one-woman-show”. Ik heb me kostelijk vermaakt en het was alweer zo geweldig om haar aan het werk te zien. Verbazingwekkend wat zo’n vrouw met wat drukpunten en een paar naalden kan bewerkstelligen.
Na de lunch even gezellig geskyped met het thuisfront. Gelukkig was het nu wel gelukt. Was goed ze weer even te zien en te spreken. Er was nog wat tijd over om aan dit verslag te beginnen en om 13.45 uur gingen we op pad voor de middaglezing: “From Jing to Ming.” Hoe je het leven aan het gezicht van iemand af kunt leven. Iedere rimpel heeft zo z’n eigen betekenis en een eigen relatie met bepaalde organen en bijbehorende emoties. Helaas herkenden we een hele hoop van deze lezing.
Maar er was gelukkig nog hoop aan de horizon, rimpels hoeven niet blijvend te zijn. Als je bijbehorende/veroorzakende emoties kunt verwerken/doorleven dan verdwijnen de betreffende rimpels.   Dus…… werk aan de winkel!

We zijn nog even over de “stands-markt” gelopen, want we wilden het boek over het “facial readen” bekijken. Nu een korte pauze om te relaxen, dan omkleden en vanavond is er een PARTY.
Ik heb nog geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen, maar daar kom ik vanzelf achter.
Tot de volgende keer!!
Groet,
Rixt


  • 11 November 2012 - 14:10

    Ellis:

    Leuk weer wat van jullie te lezen en de foto's te zien! Hebben jullie nog leuke prijzen in de wacht gesleept op het feest ;) ??

    Ellis

  • 11 November 2012 - 21:12

    Mayriam:

    Hoi Allen,
    De lezingen klinken fantastisch. Ik wou dat ik er bij was.
    Hebben jullie nog wat samples overgelaten op de beurs of was het weer op zijn Hollands graaien?

    Chris, hoeveel pennen heb je gescoord?

    Heel veel plezier in The College.

  • 16 November 2012 - 22:57

    Anita:

    Leuk om te lezen zo blijven wij op de hoogte!

    Daaaaaaaaaag Inge

    VEEL PLEZIER NOG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2012

Weer naar huis

20 November 2012

Japanese Class

18 November 2012

121118 - het einde van de stage

18 November 2012

Eerste vrije dag ??

15 November 2012

Een hele byzondere maar lange dag
Studiereis qingbai

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 7762

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: