begin van de stage - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu begin van de stage - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

begin van de stage

Door: Rixt

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

09 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Hi there,
Gisternacht nog een keer wakker geworden om 3.00 uur en dacht nog even 3 uurtjes te gaan slapen, dat vond ik wel genoeg. Eerst kon ik niet goed in slaap komen en daarna…… als een roosje en ik werd pas om 7.00 uur wakker. Maar gauw gaan Qì Gongen, lekker op het strand, met alle joggers die gewoon bijna over je tenen lopen. :) Heerlijk! Daarna een lekkere warme douche, ontbijten en op pad om een fiets te huren.
Van die echte Amerikaanse fietsen, met zo’n heerlijk breed zadel en een breed stuur, want wie breed heeft, laat breed hangen. 
De zon scheen, maar verstopte zich zo nu en dan, maar dat gaf niks op de fiets. We zijn langs de kust in noordelijke richting gefietst, met als doel: de zeehonden bij la Jolla (zeg: la goja). Het was geweldig, met mooie uitzichten, een ruige zee en een echt vakantiegevoel. Na een klein uurtje waren we waar we wezen wilden en het was een redelijk grote groep zeehonden. Heel leuk om te zien. Met als toegift, de pelikanen en de squirrels. Rond 12.00 uur verscheen de zon aan een stralend blauwe hemel en was het plaatje volmaakt. Je kunt zelfs wel zeggen dat we een kleurtje opgelopen hebben.  De terugweg ging wat sneller omdat het wat meer downhill ging. Ook erg lekker.

Eenmaal de fietsen ingeleverd, heb ik nog even een boodschapje gedaan. Daarna heb ik mijn mail bijgewerkt en al jullie reacties gelezen . Gezellig! Inge is van de zwemmerige en die was vast naar het strand gegaan. Ik ging later achter haar aan en vleide mij naast haar op het strand. Maar dat was van korte duur, want er stond een aardig koud windje. Inge is bij nader inzien toch maar niet gaan zwemmen en we hebben gauw ons boeltje op- & ingepakt en zijn bij Linda en Charlotte op een terrasje gedoken. Op zo’n lekkere lounchebank/bed, heerlijk in de zon en uit de wind. Zo was het prima uit te houden.  We hebben een Chicken Caesar Wrap genomen als verlate lunch, want het was inmiddels 15.30 uur. Dat was helemaal volgens planning, want we zouden om 17.15 uur verzamelen om gezamelijk naar de kerk te lopen waar het dak- en thuislozencentrum gevestigd is. We zouden pas rond 21.30 uur weer terug zijn. Dus de planning was: late lunch en naderhand nog een klein hapje.
Onze wrap was echter zo groot, dat we hem half verorberd hebben en de andere helft ( heel Amerikaans) mee naar “huis” genomen hebben voor naderhand. Helemaal goed plan!!
Om 16.30 uur zaten we met bijna de hele groep op het strand om de zonsondergang goed te kunnen bekijken en te fotograferen. Ja Wieke, de (wed)strijd is geopend!! Voor de collega’s : dit is zogezegd een voortzetting van de zonsondergangen fotowedstrijd. 

En daarna kon de stage dus echt beginnen. Op naar de dak- en thuislozen! Heel bijzonder om mee te maken. Het is een soort sociaal centrum waar D&T een gratis maaltijd kunnen krijgen, sociaal- maatschappelijke hulp, maar ook medische en/ of juridische bijstand. Dit wordt allemaal door studenten gegeven onder supervisie van professionals. Zo snijdt het mes aan 2 kanten. Ieder van ons werd gekoppeld aan een Amerikaanse student acupunctuur en zo konden we de behandeling volgen.
Er waren 4 behandelingssessies gepland van 3 kwartier per client. Dat was behoorlijk aanpoten. Want daar zaten ook mensen tussen die voor de eerste keer kwamen, maar ook mensen die al jaren client zijn. Een geweldig initiatief. De cliënten waren erg dankbaar, de studenten en supervisors erg begaan, vriendelijk en respectvol. Daarnaast was het voor ons natuurlijk erg leerzaam, omdat je dingen ziet en tegenkomt, die je thuis niet zo gauw meemaakt. Naderhand hadden we nog een rondje waarin alle studenten iets in konden brengen over wat hun opgevallen was of wat ze geleerd hadden die avond. Erg leuk en leerzaam. Ik kijk uit naar volgende week, want dan mogen we nog een keer gaan kijken.

Bij thuiskomst onze halve wrap opgegeten. Was ondanks het late uur toch nog erg lekker. Ik had er best honger van gekregen. Daarna gauw lekker onder de wol ( het laken). Ik viel als een blok in slaap en werd vanmorgen pas om 6.15 uur wakker.
Mooi op tijd voor mijn QìGong en de rest van het ochtendritueel. Want om 8.15 uur vertrokken we richting Catamaran Hotel voor het symposium. Ik had besloten dat ik graag deel wilde nemen aan de workshop Thaise Bodymassage. Ronald en Christine gingen daar ook heen en gelukkig wilde Charlotte ook graag, want volgens Christine was het slimmer om in tweetallen te gaan. Het was erg leuk en leerzaam. Het was een “hands on” workshop, dus lekker aan de gang van 9.00 uur tot 12.00 uur. Ik herkende veel technieken uit de Tuina, maar er warden ook hele nieuwe technieken behandeld. Gezellig en leuk om te doen. Ik ben zeker van plan om eens naar de Thaise massagesalon bij ons in het dorp te gaan voor een behandeling. En Hessel, maak je borst maar nat. Jij mag weer proefkonijn zijn, als ik thuis ben….:)

Na de workshop snel naar het appartement gehaast, want ik zou skypen met het thuisfront…..ik had ‘s morgens een appje (echt waar Lisette, het was gelukt) gestuurd, maar er gebeurde niks. Dan nog maar een SMS er achteraan: “Ik zit klaar, we kunnen skypen!” Lees ik in de mail dat Marco vroeg naar bed is gegaan. Hij was zo moe. Dat is nou ook wat! Ik was blij dat Marco op tijd naar bed was gegaan, maar dat dat nou precies vandaag moest, was even een tegenvaller.
Maar ja, daarom had ik nu wel weer tijd om een lang verslag te typen. Tja, elk nadeel heb ze voordeel!!

Vanmiddag hebben we een erg goede lezing gehad over de NeiJing Channel Theorie. Een fantastische aanvulling op datgene wat ik van de zomer in China geleerd heb. Heel leuk dus! En steeds weer verhelderend.
Daarna zijn Inge en ik boodschapjes gaan doen, want we hadden besloten dat we wel behoefte hadden aan lekker veel groenten. Dus we hebben couscous met een heerlijk groentenstoofpotje gegeten. Straks komen de anderen ook naar ons appartement en hebben we bespreking over hoe het tot nu toe bevallen is en hoe een goed stageverslag eruit moet zien!!
Dus:
Tot de volgende keer!
Liefs,
Rixt

  • 09 November 2012 - 08:52

    Ellis Van Oosterzee:

    Hallo allemaal,

    Hartstikke leuk om het verslag te lezen, veel goeie dingen meegemaakt :)!
    Enjoy the good times!

    Ellis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2012

Weer naar huis

20 November 2012

Japanese Class

18 November 2012

121118 - het einde van de stage

18 November 2012

Eerste vrije dag ??

15 November 2012

Een hele byzondere maar lange dag
Studiereis qingbai

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7760

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: