Laatste dag symposium - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu Laatste dag symposium - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Studiereis qingbai - WaarBenJij.nu

Laatste dag symposium

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Studiereis qingbai

11 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Zondag 11 november. Sint Maarten in Nederland en de laatste dag van het symposium. Vanmorgen drie sprekers de eerste: The one and only Giovanni Maciocia. Hij heeft een presentatie gegeven over Shen en Hun. Interessant, zeker ook om te zien dat zijn verhaal heel veel paralellen vertoont met de schrijfwijze van zijn boek. Als een keukenverkoper aan het vertellen is welke afwegingen de fabrikant heeft gemaakt om de plankdikte van de achterkant van het keukenkastje te bepalen. Kortom, een vakidioot die soms wat diep in de materie duikt. De tweede was Ayra Nielsen die een uitleg gaf over het klinische bewijs dat Gua Sha echt werkt. Weer zo’n heerlijke vak idioot. Helemaal in haar element als ze over dit onderwerp praat. De derde spreker was Shojil Kobayashi. Hij werd bijgestaan door Stephen Brown die zijn Japanse voordracht vertaalde in het Engels.
Helaas was het ook de laatste dag voor de standhouders. Om twaalf uur konden er geen samples meer worden gescoord. Ook geen boek van Lillian Bridges meer, want deze waren uitverkocht de vorige dag. Jammer, want ook ik wil wel graag weten hoe je zonder Botox van rimpels af komt.

’s Middags gekozen voor de Tuina workshop bij Bill Helm samen met Charlotte en Els. Een leuke workshop in een ontspannen omgeving. Bill heeft deze massage technieken veeel vaker en al veeel langer toegepast. Dat merk je als hij grepen voordoet op je. Of in dit geval op Els. Els was met mijn schouder bezig en deed de greep niet helemaal zoals deze was bedoeld. Dus deed Bill het voor op mijn schouder waarbij hij niet in de gaten had dat Els haar hand nog niet volledig had weggetrokken en dus werd mijn schouder samen met de vingers van Els naar beneden geduwd. Mijn schouder kond daar beter tegen dan Els haar vingers. Gelukkig viel de schade aan Els haar vingers mee. Charlotte ging eerder weg omdat haar Tuina partner eerder weg moest.

Na deze Tuina workshop was het tijd om afscheid te nemen van het Symposium 2012.

Bij het naar buiten lopen kwamen we Ronald en Christine tegen die de moeilijkste vraag van de dag stelde: Wat gaan jullie doen met avond eten. Hier in de buurt zijn ontzettend veel eettentjes die helemaal niet zo duur zijn. Sterker nog, vergeleken met Nederland is uit eten gaan goedkoper en boodschappen zijn juist duurder. De keuze om te gaan uit eten was dan ook snel gemaakt, maar wie gaan er nog meer mee. Rixt en Inge kwamen op dat moment uit het hotel gerend. Geen tijd om diep na te denken want Rixt heeft een weddenschap met haar dochter over wie de mooiste zonsondergang kan fotograferen. De zon ging net onder, dus ze hadden haast. Uit eten was prima.
Dan nog even informeren wat Linda en Charlotte wilde. In het hotel bleek de workshop Skillful Gua Sha nog steeds bezig te zijn. Zowel Charlotte, na het verlaten van de tuina workshop, als Linda waren daar heengegaan. Arya Nielsen was net iemand aan het gua sha’en die beginnend verkouden dreigde te worden. Heerlijk om deze dame te zien werken. Ze gaat helemaal op in de gua sha. Haar microfoon bungelde ergens rond haar knieën, dus de boxen produceerde een ruisend geluid als de microfoon tegen haar benen stuiterde. Gelukkig heeft ze stemvolume genoeg om zich verstaanbaar te maken.

Onderweg kwamen we Janneke Vermeulen nog tegen. Zij heeft foto’s gemaakt voor een boek van Lillian Bridges en Mary Wakefield. Ze wilde ook mee uit eten en zo hebben we heerlijk gegeten bij Kafe Yen.
Morgen beginnen we met de externe stages. Het gaat beginnen zeg maar. Het gaat druk worden, maar erg leuk denk ik. Ik kijk er naar uit.

Groetjes,

Roy



  • 13 November 2012 - 20:22

    Suzanne:

    Dag allemaal, heeft Roy voorspellende gaven?
    Is het zo leuk geworden dat het thuisfront vergeten is
    of zo druk geworden dat er geen tijd is voor verslagen
    of is het een combinatie van beide?
    Ik wacht vol spanning op de ontknoping van dit mysterie.
    Met plaatjes, ja leuk.
    Cheerio, Suzanne

  • 13 November 2012 - 21:41

    Judith:

    Gaaf, ik waan me even in San Diego! (ik moet nu eigenlijk examens nakijken maar jullie verslagen lezen en foto's kijken is veeeeel leuker!!!)

    Leuke lezingen en work shops. Interessant! Nog t-shirts van SEIRIN en free samples Yunnan Baiyao gescoord? (n.a.v. verslag van Rixt betreft die rimpels kwijt raken zonder botox..... ik heb net drie dagen scholing gehad van Virginia Doran. Facial Rejuvenation Acupuncture and Massage. Over een tijdje kan ik alles liften! Uhm... het is wel zwaar en hard werken. Dus ik moet nog veel oefenen.

    Lekker eten bij Kafe Yen, ik kan zo de smaak van de soep met ossenhaas weer 'boven' halen.

    Christine, mooie foto's! Krijg ik jou ook nog te zien?

    Ik ben benieuwd naar de komende verhalen. Toch spijt dat ik niet meegegaan ben.

    PS. nog wakker geworden van het gebonk van de vuilniswagen??
    Lieve groet en geniet intensief,
    Judith

  • 13 November 2012 - 23:19

    Ineke Zaalberg:

    interessante verslagen, mooie foto's, vooral die waar mijn dochter op staat; is ze misschien al op weg naar huis?

  • 17 November 2012 - 21:27

    Rein:

    Net live verslag via skype gehad over jullie zware werkomstandigheden in dit enige vrij weekend van deze reis .Wens jullie veel sterkte en denk er om niet verbranden bij al dat gezwoeg.Succes Ren Ligthart (schoon)vader van Roy en Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2012

Weer naar huis

20 November 2012

Japanese Class

18 November 2012

121118 - het einde van de stage

18 November 2012

Eerste vrije dag ??

15 November 2012

Een hele byzondere maar lange dag
Studiereis qingbai

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7761

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: